|
|
|
|
|
|
|
|
Kadınlarla Oral Sex ve Arkadan Yanaşmanın hükmü
YRD. DOÇ. DR. ALİ DUMAN
i.ü ilahiyat fakültesi
öğretim üyesi
Dinimizde cinsellik önemle üzerinde durulan konulardan biridir. Ancak özellikle son bir kaç on yılda, Batı'da gelişen farklı cinsellik uygulamaları, müslüman toplumlarını da etkilemiş ve çoğu müslüman bu tür uygulamalar karşısında dinin hükmünün ne olduğunu araştırma gayretleri içerisinde girmiştir. Bu cümleden olarak çok yoğun bir biçimde oral sex (ağız yoluyla cinsellik) konusunun dini bakımdan hükmünün araştırılmakta olduğuna şahit olmaktayız. Bizim sitemizde bu bakımdan en fazla aranılan kelimelerin başında oral sex gelmektedir.
Daha önceki yazılarımızdan birinde (Cinselikte Sınırlar ve Oral Sex) konuya bir miktar temas etmiş olmamıza rağmen, yoğunluklu olarak bu konunun araştırılması bizi yeniden konu hakkında daha teferruatlı bilgi vermeye sevketmiştir.
O yazımıda, oral sex konusunda Ehl-i sünnet kaynaklarında herhangi bir bulamadığımıza işaret etmiş ve bu konuda sadece Şia kaynaklarında bir hadise rastladığımızı bildirmiştik. Bu hadise göre sahabeden birisi Hz. Peygambere "Karımın fercini (cinsel organ) öpebilir miyim" diye sormuş ve Hz. Peygamber de "Sakınca" cevabını vermişti. Fakat bu hadisin muteber hadis kitaplarından hiç birisinde geçmemesi dolayısıyla çok güvenilebilir olmadığını de belirtmiştik.
Yaptığımız araştırmada Hayrettin Karaman hocanın bu konuda: "Ağız cinsel temas için değil, başka işler için var edilmiştir; oradan cinsel temas yaratılış amacına da, fıtrata da ters düşer, fıtratları bozulmamış olanlar bundan nefret ederler." diyerek bu tür bir ilişkinin caiz olmadığına işaret etmektedir. Fakat kesin hükmü konusunda net bircevap vermemektedir. Süleymaniye Vakfı'nın web sayfasında da konuyla ilgili olarak "İslam'da bununla ilgili herhangi bir hüküm yoktur. Ancak böyle bir ilişki, bozulmamış insan tabiatina terstir. dolayısıyla Mekruhtur." denilmektedir. "Oral ilişki, eğer erkek ve kadın yıkanmış iseler o zaman mekruh olmakla beraber haram değildir. Ama eğer yıkanmamış iseler idrar vs. pisliklerin olması ihtimallerine karşı pisliğe bulaşmak haramdır." şeklinde, bu tür cinselliğin sadece temizlik boyutuna temas eden yaklaşımlar da yok değildir. Diğer bazı kaynaklarda ise oral sexin, dini bakımdan hükmünü belirtmekten kaçınılarak, din tarafından hoş karşılanan bir tutum olmayacağına işaret edilmektedir.
Bu konuda kesin olarak helal yada haram hükmünün verilememesinin sebebi, konuyla ilgili temel kaynaklarda (Kur'an ve Hadis) bilgi olmamasıdır. Temel kaynaklarda herhangi bir konunun yasaklığına dair bilgi bulunmadığı durumlarda, genel bir fıkıh kaidesi işletilerek mübahlığına hükmedilebilir. Fakat bu konuda hüküm vermemize yardımcı olabilecek bazı unsurlar mevcuttur.
Öncelikle Kur'an'da kadınlarla cinsel ilişki konusunda çok açık bir hüküm vardır; Bakara Suresinin 222. ayeti şöyledir:
" Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şunu iyi bilin ki, Allah tevbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever".
Bu ayette Yüce Allah, kadınların ay haliyle ilgili genel bir yasaklama olduğunu bildirerek, kadınlara adet halleri vaktinde yaklaşmanın haram olduğunu bildirmektedir. Fakat adet halleri gidip, temizlendikleri vakit onlara yanaşmayı helal kılmakta ve "Allah'ın emrettiği yerden" şeklinde bir kayıtla temizlendikten sonra kadınlara yaklaşmanın helal olduğunu bildirmektedir. Şu halde kadınlara yaklaşmanın helal olduğu tek yer, kadının cinsel organı olarak ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla bir konuda insanlara helal olduğu bildirilen tek bir nokta varsa, ayrıca diğerlerinin haram olduğunun bildirilmesine gerek yoktur. Zira "Allah'în emrettiği yer" ifadesi, kadının cinsel organını ifade etmek üzere kullanılmıştır, Allah'ın emrettiği yerin dışında kalanlar, allah'ın emretmediği yada Allah'ın rızasının olmadığı bölgeler anlamında anlaşılabilir. Bu ayet hükmüne göre, kadınlara yaklaşmanın helal olduğu yer sadece cinsel organ olarak sabit olduğuna göre, bunun dışında kalan, arkadan yaklaşma, ağız yoluyla temas (oral) gibi cinsellik uygulamalarının haram olduğu söylenebilir.
Bu noktada mekruh olduğu şeklinde görüş belirten araştırmacılarımız, Kur'an'da bu tür ilişkinin yasaklığına dair kesin bir hüküm bulunmamasından dolayı hükme varmışlardır. Zira, bir konuda haram hükmünün verilebilmesi için açık bir nassın bulunması mecburiyeti vardır. Biz bu noktada Bakara suresinin 222. ayetinin genel hükmünü esas alıyoruz.
Fakat bu hüküm, kadın-erkek cinselliği (evli olmak kaydıyla) her türlü pozisyonun caiz olmasına aykırı değildir. Nitekim Yüce Allah aynı surenin müteakip ayetinde: "Kadınlarınız sizin için bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın. Kendiniz için önceden (uygun davranışlarla) hazırlık yapın. " şeklindeki beyanıyla, kadın ve erkeğin yatakta pozisyon serbestisi içerisinde olduğunu bildirmektedir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|