ZİNA SUÇTUR
Son günlerde yeni ceza yasasının bir maddesi üzerindeki tartışmalar oldukça alevlendi. ZİNA SUÇ MUDUR? Sorunun tartışıldığı bu tartışmaların dini boyutunu merak eden yok gibi. Acaba bu toplumun inandığı dinin bu konudaki görüşleri nelerdir? Diye merak eden olmuyor mu? Yoksa!!! Soruyu bir başka şekilde sorayım: Bütün toplumu ilgilendiren yasalar çıkarılırken, toplumu bütün boyutlarıyla tahlil etmemek ne kadar doğrudur? Toplumsal bir yasa çıkarken toplumun sahip olduğu, kültürel, manevi, ahlaki değerler düşünülmeli değli midir?
Buradan açıkça ilan ediyorum ki ZİNA SUÇTUR. Hem TOPLUMSAL, hem AHLAKİ, hem DİNİ olarak suçtur. Üstelik zina için kadın erkek ayırımı da olamaz. Bu suçu işleyen kadın da olsa, erkek de olsa aynıdır. Bu yüzden KANUNİ olarak da suç kabul edilmelidir.
ZİNA BÜTÜN DİNLERDE GÖRE SUÇTUR
Öncelikle İslâm açısından zinanın neden suç olduğunu ortaya koyalım: İsra suresinin 32. ayetinde Allah zina hakkında şunu buyurmaktadır: “Zinaya yaklaşmayın. Zira o, apaçık bir hayasızlık (ahlaksızlık) ve çok kötü bir yoldur”.
Zinayı konu alan daha pek ayet olmasına rağmen, sadece bu ayet bile onun ne denli kötü bir fiil olduğunu göstermek için yeterlidir.
Ayetin hitabından da anlaşılacağı gibi zina toplumsal boyutu olan bir kötülüktür. Nitekim ayetin muhataplarının bütün toplum olduğu yasaklamanın çoğul olmasından anlaşılmaktadır. Sadece peygamber yada erkekler değil, herkes zinaya yaklaşmaktan men olunmuştur. Toplumun zinaya yaklaşmamasını emreden bu ayetten, neden zinaya yaklaşılmaması gerektiği de anlaşılmaktadır: Çünkü zina apaçık bir ahlaksızlık, ve insanların cinsel ihtyaçlarının karşılanmasında çirkin bir yoldur. Zira, zina yüzünden toplumun temeli olan aile kurumu zarar görmekte, bu yüzden de kutsal olan aile bağları kopmaktadır. Zina yoluyla cinsel ihtiyaçların tatmini, bu şekilde ihtiyaçlarını karşılayan kimseler için aile kurmak ve geçindirmek gibi yükümlülüklerden kaçınma vesilesi olabilmektedir. Sağlıklı bir aile yapısının olmadığı toplumlar ise yıkılmaya ve yok olmaya mahkumdurlar.
Peygamber efendimizin zinayla ilgili hadislerinden bazıları şunlardır:
1- “Ubadetu'bnu's-Sâmit (radıyallahu anh) anlatıyor: Biz, bir seferinde Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'le aynı cemaatte beraber oturuyorduk ki: "Allah'a hiçbir şey ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina fazîhasını işlememek, Allah'ın haram ettiği cana meşrû bir sebep olmaksızın kıymamak şartları üzerine bana biat edin" buyurdu” (Buhari, iman, 11).
2- İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: "Dedim ki: "Ey Allah'ın Resûlü! Allah nezdinde en büyük günah hangisidir?"
"Seni yaratmış olan Allah'a eş koşmandır!" buyurdular.
"Sonra hangisidir?" dedim.
"Seninle birlikte yiyecek diye, evladını öldürmendir!" buyurdular. Ben yine:
"Sonra hangisidir?" dedim.
"Komşunun helalliği ile zina etmendir!" buyurdular."
(Buhâri, Tefsir, Bakara 3, Furkân 3, Edeb 20)
Zinayla ilgili daha pek çok hadis bulunmakla birlikte bu iki hadis meramımızı ifade etmekte yeterli görünmektedir.
Birinci hadise dikkat edilirse Peygamberimiz, insanları dinine davet ederken zina etmeyeceklerine dair söz almaktadır. İkinci hadiste Allah’a ortak koşmak ve evladını öldürmekten sonra en büyük günah olarak zina gösterilmektedir.
Hıristiyanlığın da zinayı suç olarak değerlendirdiğini İncil’de görmekteyiz. İncil’de yer alan ve zinanın ahlaki, dini ve toplumsal bir suç olduğunu gösteren ayetlerden bazıları şunlardır:
- Matta 19:18-19 «Hangi buyrukları?» diye sordu adam. İsa şu karşılığı verdi: «`Adam öldürme, zina etme, hırsızlık yapma, yalan yere tanıklık etme, annene babana saygı göster' ve `komşunu kendin gibi sev.'»
- Markos 7:21-22 Çünkü kötü düşünceler, cinsel ahlaksızlık, hırsızlık, cinayet, zina, açgözlülük, kötülük, hile, sefahat, kıskançlık, iftira, kibir ve akılsızlık içten, insanın yüreğinden kaynaklanır.
- 1Ko 6:9-10 Günahkârların[], Tanrı'nın Egemenliğini miras almayacağını bilmez misiniz? Aldanmayın! Ne cinsel ahlaksızlık yapanlar, ne puta tapanlar, ne zina edenler, ne cinsel sapıklar, ne eşcinseller, ne hırsızlar, ne açgözlüler, ne ayyaşlar, ne sövücüler, ne de soyguncular Tanrı'nın Egemenliğini miras alacaklardır.
- İbr 13:4 Herkes evliliğe saygı göstersin. Evlilik yatağı günahla lekelenmesin. Çünkü Tanrı cinsel ahlaksızlıkta bulunan ve zina edenleri yargılayacak.
- Yak 2:11 Nitekim «Zina etme» demiş olan, aynı zamanda «Adam öldürme» demiştir. Eğer sen zina etmez, ama adam öldürürsen, Yasa'yı çiğnemiş olursun.
2.Petrus 2:14 Gözleri zinayla[] doludur, günaha doymazlar. Kararsız kişileri ayartırlar. Yüreği açgözlülüğe alıştırılmış lanetli insanlardır.
Yahudilikte de zinanın büyük bir suç olarak değerlendirildiğini on emirde görmekteyiz. Ayrıca Tevrat’a göre zina eden kadın ve erkeğe recm denilen taşlanarak öldürülme cezası verildiği bilinmektedir. Nitekim şu hadis bunu göstermektedir:
“Hz. Berâ (radıyallahu anh) anlatıyor: "Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in yanına yürür kömürle karartılmış ve dayak atılmış bir Yahudi getirdiler. Bunun üzerine Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) Yahudileri çağırarak: "Kitabınızda zina haddini (cezasını) böyle mi buluyorsunuz? diye sordu. "Evet" dediler. Sonra Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) onların alilerinden birini çağırdı ve "Musa'ya, Tevrat'ı indiren Allah aşkına soruyorum, zina edenin haddini kitabınızda böyle mi buluyorsunuz?" dedi. Alim:-Hayır! Eğer bana böyle yemin vererek sormasa idin sana haber vermezdim. Kitapta recm buluyoruz.” (Müslim, Hudud 28, (1700); Ebu Dâvud, Hudud, 26 (4448)
ZİNA TOPLUMSAL BİR SUÇTUR
Zina toplum açısından da zararları çok fazla olan bir suçtur. Başta aile kurumu olmak üzere, şeref, namus, haysiyet gibi manevi değerleri yıpratan, kadın ve erkeğin saygı değer bireyler olarak toplumda bulunmasını engelleyen, Atatürk’ün de belirttiği gibi “geleceğimiz” olan çocukların manevi, ahlaki değerlere sahip bireyler olarak yetişmesinde, onlara iyi örnekler sunulmasına mani olan çok büyük zararlara sahip bir suçtur.
Zina yapan erkek yada kadın kim olursa olsun, netice itibariyle bu çirkin eylemi tek başına yapmamaktadır. Değişik bir ifadeyle zina fiilinde en azından bir erkek bir kadın iki taraf vardır. Her iki tarafından, bekar oldukları kabul edilse bile, bir aileye mensup oldukları ve her ailenin toplumun bir değeri olduğu düşünülürse, zinanın sadece iki kişiye zarar veren değil, bütün topluma zarar veren bir fiil olduğu görülecektir.
Sonuçları itibariyle de zina toplumsal bir suçtur. Çünkü öncelikle aile kurumuna zarar vermektedir. ikinci olarak nesebi belli olayan nesillerin ortaya çıkmasının yegane sebebidir. Bu ise yetimhaneye terkedilen, öldürülüp belirsiz yere gömülen, babası belli olmayan çocuklar demektir. Bu tür nesebi sahih olmayan ana-babası belli olmayan çocukların, aile terbiyesi alma şansları olmayacağı için suç şebekelerinin oluşmasında potansiyel oldukları kabul edilebilir. Nitekim şahıslara karşı işlenen suçlarda nesebi belli olmayan çocukların oranı azımsanamayacak kadar fazladır. Tinerci, eroinman, kapkaçcı ve daha bilmem ne kadar suçta aile terbiyesi almamış çocukların baş rolde olduğu görülmektedir.
Netice olarak Türkiye Büyük Millet Meclisinde yer alan iki pariye de sesleniyorum: Zina herm kadın, hem de erkek için DİNİ, AHLAKİ ve TOPLUMSAL bir suçtur. Bu suçun önlenmesinde yasal tedbirlerin alınması sizlerin görevidir.
Yrd. Doç. Dr. Ali DUMAN
İ.Ü İLAHİYAT FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM ÜYESİ
,